Žádné vložky s křidélky vám nezaručí takový pocit bezpečí jako pořádná zbraň.
 

Zbraně

Zbraně jsou přímo určeny jen pro danou kastu.

Zbraně nablízko, hlavně meče, používají výhradně templáři. Střelné zbraně jsou modifikované pistole a pušky. V zásadě jsou démoni běžnými střelami nezranitelní, a tak munice zde slouží spíše jako nosič kouzel. Potřebnou magii přidávají vaše dovednosti (skilly) nebo je "zabudována" do zbraní, které jsou mixem moderní technologie a prastaré magie. Ve hře je neomezeně munice, nemusíte se starat o nabíjení. Kabalisté mají pro svá kouzla speciální typ zbraně - focus item.

Zbraně se také liší dosahem - pistole mají kratší dosah než pušky, zvláště ostřelovačské. Některé zbraně mají vysokou přesnost ale nízkou kadenci, jiné mají malou přesnost ale rozptyl a vysoká kadence z nich dělá smrtící kartáč na tlupy potvor. Některé zvlášť účinné zbraně mají vysokou dobu "zchládnutí" - prodlevu mezi jednotlivými výstřely.

Postava může používat současně dvě jednoruční zbraně, i různého druhu, nebo jednu dvouruční. Postava může mít tři pohotovostní sady zbraní přepínané pomocí kláves F1, F2, F3.

Míření a zasahování nepřátel

Při zaměřování zbraní vidíte záměrný kříž, který zezelená, když je nepřítel v dosahu zbraně. Jestli ho zasáhnete, závisí na vašich statistikách - hlavně accuracy, výbavě, a úrovni postavy a nepřítele.

Kabalisti a templáři mají soft aim. Ačkoli můžete hrát i z pohledu hráče, kdy hra připomíná klasickou střílečku, stále jde o RPG, a přesnost a škoda zbraně jsou určovány dovednostmi a statistikami vaší postavy. Toto platí beze zbytku pro templáře a kabalisty. Stačí namířit v přibližném směru nepřítele a v okamžiku, kdy je na dostřel, útočit.

Hunteří musí mířit. U hunterů je tomu jinak, zde musíte mířit přesně, a když nezamíříte, netrefíte. Roli zde hraje i rozptyl zbraně. Ale ani tady jen přesná muška nestačí, pokud nemáte příslušné dovednosti a statistiky. Není ale rozdíl, jestli nepřítele trefíte do středu hlavy nebo jen okrajově, stačí ho jen trefit.

Druhy škody zbraní

Škoda zbraně je určována modifikátory z výbavy, druhem zbraně a skilly postavy. Druh škody lze modifikovat kouzly, aurami nebo mody. Do zbraní s otvory se dají vkládat mody a zbraně můžete upgradovat v Nanoforge a Augmentrexu (viz věci). Přečtěte si více O škodě zbraní a modifikacích zbraně.

Informace o zbrani: U zbraně je velké číslo, které však neudává škodu ale celkovou kvalitu zbraně (relativní), která může zahrnovat škodu, kadenci, plošný účinek, modifikace apod.

Když na zbraň kliknete pravým tlačítkem a poté v kruhu kliknete na ozubené kolo, uvidíte detailní obrazovku zbraně, kde jsou všechny vlastnosti rozepsány.

1 - orientační číslo ukazující relativní kvalitu zbraně. Pod ním je graficky znázorněna škoda - červeně=oheň, vlnovky=pole
2 - vložený mod, když na něho najedete myší, uvidíte jeho vlastnosti
3 - prázdný otvor na mod
4 - popis škody: oheň/splaš - škoda/dosah, pole - škoda/trvání
5 - šance samotné zbraně na kritickou škodu
6 - kadence střelby
7 - síla přerušení, z toho se počítá šance, že po zásahu potvora přeruší svou činnost - např útok. Není to omráčení.
10 - nároky na atributy postavy, úroveň věci (má význam při vkládání modů, které jsou omezeny intervalem úrovně věci). Požadavek na úriveň postavy.
11 - rare modifikátory - vlastnosti zbraně
12 - vlastnosti z vložených modů

Čtěte také:

Info o hře

Zbraně a výstroj