Questy - přines, odnes, zařiď, zabij. Člověk lítá jak hadr na holi a oni tomu říkají HRA ...
 

Questy - úkoly ve hře

Na rozdíl od většiny MMORPG, má hra uzavřený příběh, který mají hráči prožít. To znamená, že každá postava ve hře bude mít stejné klíčové události, ale se systémem náhodného generování bude cesta mezi těmito body pro každého hráče unikátní. Je to bohatý svět s příběhem, a tak je nezbytné mít sérii questů - úkolů, které to řídí.

Jak dostat úkol

Úkoly dostanete od NPC (non playing char - nehrající, počítačem generovaná postava), kteří mají nad hlavou vykřičník. Někdy bývají ty postavy i v dolní části stanice, a proto je dobré zapínat ve stanici minimapu (TAB), na které je vidět, kdo s vámi chce mluvit. Je to indikováno takto:

  • Fialový vykřičník - příběhový úkol, nutný pro průběh hry
  • Žlutý vykřičník - boční úkol
  • Fialový otazník - splnili jste příběhový úkol, běžte si pro další
  • Žlutý otazník - splnili jste boční úkol, běžte si pro odměnu.
  • Modrý panel - nástěnka "wanted" nemá žádnou indikaci, že na ní něco je, žlutý vykřičník vidíte jen na minimapě stanice, nebo vidíte zelenou bublinu, když se k ní přiblížíte. Za splnění "wanted" dostáváte odměnu od toho, kdo ji vypsal.

Přijetí úkolu.

Zadání úkolu bývá docela rozvláčné, hlavně proto, že co věta, to další obrazovka. Odklikávat to můžete myší na ty pokračovací šipky nebo klávesou ENTER nebo mezerníkem. Od úrovně 3 vaší postavy můžete úkol přijmout bez čtení kliknutím na tlačítko "Accept quest". Nemusíte se bát, že byste o informace přišli, vždy se můžete podívat na záznamník questů. Pod tlačítkem "Accept quest" vidíte , co je za splnění úkolu nabízeno.

U některých úkolů musíte převzít nějakou věc (fawkes device, zprávu ...). Na konci dialogu (nebo po stisknutí tlačítka, že přijímáte úkol) se objeví okno s nabízenou věcí. Buď si ji přetáhněte myší nebo stiskněte tlačítko "Take item" (vezmi věc). U některých questů vám do inventáře věc "skočí" sama, a máte-li plný inventář probleskne o tom zpráva, a úkol není přijat. Musíte si udělat místo

Quest log - záznamník úkolů


  klik pro větší obr

Po stisku klávesy "L" (quest Log) - se objeví seznam přijatých úkolů. Kliknutím na úkol dostanete ve spodním okénku podrobnější popis. Když kliknete na otazníček u toho popisu, Murmur vám stručně vysvětlí, čeho se úkol týká. Když kliknete na bublinu, dostanete se na záznam dialogu

Někdy máte pro jednu lokaci, kam máte jít, několik úkolů a bylo by dobré vědět, jak s nimi na tom jste, abyste na něco nezapomněli a nemuseli se tam vracet. Můžete si zatrhnout zvolené úkoly na pravé straně (to kolečko) a ony se pak objeví v pravém dolním rohu obrazovky a budete vidět, jak postupujete (kam máte jít, kolik požadovaných potvor jste už zabili apod). Standardně jsou sledovány pouze příběhové úkoly.

Odměna za splnění úkolu

Pokud úkol splníte, běžte si pro "odměnu" co nejdříve, abyste mohli dostat další úkoly, a nemuseli se pak vracet. Boční úkoly totiž dostáváte od NPC postupně, jednak v závislosti na příběhu (máte jít do nějaké lokace - fajn, všichni se vzbudí a něco tam chtějí), jednak v závislosti na splnění předešlých úkolů.

Odměna může být paladium, zkušenosti, bod do vlastností (statistik) nebo věcná odměna - pak se objeví tlačítko s nabídkou "Choose for me" - vyber pro mě. když ho stisknete, skočí vám do inventáře ta věc, která patří vaší třídě postavy (kterou můžete nosit). Nebo si přetáhněte vámi zvolenou věc do inventáře. Získáváte také body do reputace v rámci své frakce nebo stanice.

Tipy:

  • Jestliže je v textu úkolu "Use item" (použij věc), jde o věc, kterou máte v inventáři (dostali jste ji od zadavatele). Klikněte na ni pravým tlačítkem. Z počátečních úkolů je to u úkolu se sedativem, u Knihy, při sbírání vzorků z jedových bublin. Některé takové věci jdou přetáhnout do lišty a pak se dají použít na hot key. Hodí se, když máte něco použít na potvory, které nechtějí trpělivě podržet.
  • Jestliže máte zabít určitý počet potvor a hru přerušíte, musíte začít od začátku znova. Jestliže máte něco sbírat - nějaké střeva, zuby, drápy či jiné nechutnosti (jsou to věci s červeným nápisem), zůstávají vám v inventáři i když se hra přeruší, a pak stačí dorovnat zbylý počet.
    Když v Hellgate Global nemůžete najít poslední věc z questu nebo potvoru (Source of all Evil, Sire Beacon ...), prostě opusťte tu oblast a resetujte ji pomocí tlačítka vlevo nahoře na své minimapě.
  • Jestliže máte prozkoumat nějakou oblast (Lower sewers, Picadilly circus), nastavte si u toho úkolu sledování. Vypadá to, že hra má nějaké náhodné body, podle kterých určí, že jste úkol splnili - může to nastat i někde v půlce oblasti, pak víte, že už dál nemusíte obíhat celou lokaci.

Typy úkolů

Dělí se na tři typy – ty, které se vážou k příběhu, šablonové úkoly (template questy) a události (tasky).

  • Příběhové úkoly jsou zcela unikátní a posunují hru dopředu. Často je dostáváte od velitele stanice. Jsou udělány tak, aby přidávaly zkušenosti, speciální scénaře a / nebo události a změny v prostředí, např otvírají cestu do další stanice. Jsou označené fialově.
  • Šablonové úkoly jsou docela přímočaré. Jsou založeny na 8 základních vzorech - sesbírat, prozkoumat, eskort, napadení/zamoření, lov, jdi-promluv-udělej, použij věc a ovládej objekt. Jejich primární funkcí je dát hráči něco dalšího na práci, když plní příběhové úkoly. Věci, které máte sbírat, mají červené nápisy a padají ze zabitých potvor. Objekt se používá pravým tlačítkem v inventáři
  • Události jsou kombinací template a příběhových questů. Mohou se vyskytovat náhodně, i v boji, pouze v multiplayeru. Některé budou aktivní jen po určitou dobu / dny apod.

Čtěte také:

Poslední změna: červen 2011

Info o hře

Questy