Ostřelovač. Odvážný chlapec za bukem ...
 

Marksman - ostřelovač pro patch 1.2 Hellgate London

marksman

Tohle je bojovník na dálku. Od kabalisty se liší tím, že je zaměřen na zbraně a škodu spíše než na skilly a efekty. Druh škody, který dělá, se mění podle zvolených zbraní, neovlivňuje se to pomocí skillů.

Marksman nemůže konstruovat boty ani drone ale má spoustu útočných skillů a skillů, které je ještě vylepšují. Marksman je zabiják ale je zranitelný, a musíte ho hrát pozorně a chytře.

Střelba ze zbraní je v Hellgate zábavná, dělá to spoustu zvukových i vizuálních efektů. Marksman má dobrou zbraň hned na začátku, několik skillů pro zbraň a granáty. Marksmani nemají pomocníky ani nemohou tankovat ale jsou rychlí a mají velký dosah, a proto mohou zabíjet démony dříve, než je oni zpozorují.

Hra za marksmana vyžaduje ocelové nervy a schopnost odhadnout škodu. Nejlepší útočné skilly marksmana vyžadují, aby stál na místě nebo zaklekl. V těchto postojích je jeho střelba mnohem účinnější ale nemůže utíkat a má během těchto skillů sníženou defense (obranu). Buď si stoupne a doufá, že cíl odstřelí než se k němu potvory dostanou, nebo běhá okolo a střílí s menším účinkem (škodou) a utíká zpátky, aby se dostal na dostatečnou vzdálenost od útočících potvor. Marksmani se asi budou rozdělovat na dvě skupiny - stojící a běhající.

Skilly marksmanů se dělí do několika skupin: weapon skills, tactical stances, grenades, a tactical skills.

Stance

jsou taktické (crouch) a ostřelovačské (zoom + crouch). Mají své výhody a nevýhody. K nim se vážou i pasivní skilly, které je vylepšují.

Příklad: Tactical Stance
Skill Groups: Tactical
Popis: marksman ustálí mušku a zmenší svůj profil pro zaměření, a tím získá taktickou výhodu..
Přesnost střelby zvýšena o 50%.
Dosah zvýšen o 25%.
Rychlost střel zvýšena o 25%.
Přepínací skill: aktivací tohoto skillu se marksman dostane do tactical stance a přestane se pohybovat. Deaktivace skillu nebo pohyb umožní marksmanovi vstát a zrušit stance.
Current Rank: 1/5
Effect: šance na kritický zásah zvýšena o 4.
Power Cost: 35

Tohle je citát z obrazovky hry pro tento skill a je to jeden z těch, které jako marksman budete potřebovat. Jiné postavy mohou jednoduše stát nebo běhat když útočí, marksman musí zakleknout, aby mohl plně využít svůj potenciál, a vymění tak mobilitu za vraženou škodu.

Další stance je Sniper. Funguje skoro stejným způsobem ale s velmi odlišným účinkem. Marksman zaklekne a střílí s mnohem větší škodou ale mnohem pomaleji, má sníženou obranu a vysoké náklady na manu. Když přidáte do Sniper více bodů, zvýší se rychlost střel (nikoli kadence), dosah a přesnost, a také náklady na manu (power). Sniper by měl zabíjet jednotlivé cíle z velké dálky, protože marksman je při tomto skillu velmi zranitelný, a nemůže jej používat proti tlupám kvůli nízké kadenci.

Pinpoint tento skill přepíná do pohledu hráče (first person) a zoomuje přes sniperské hledí. Silně snižuje kadenci střelby ale vynahrazuje to velkým zvýšením škody a dosahu. Hráči se mohou stále rychle rozhlížet, i v zoomu, a tento skill nerozostřuje pohled. Pinpoint také seskupuje výstřely ze zbraní, které mají normálně rozptyl, do užších svazků. (podle textu z časopisu)

Weapon skills

Rapid fire, multishot a guided shot. Dělají to, co byste soudili podle názvu, ale jejich použití je omezené. Některé ze zbraňových skillů se spouští na základě procentní šance. Většinu doby děláte normální útok ale pak se náhodně aktivují a přidávají po několik sekund speciální sílu.

Multishot umožní marksmanovi po dobu 4 sekund střílet několik střel naráz ale můžete ho použít jen jednou za 30 sekund.

Rapid fire je podobné v tom, že funguje několik sekund a taky může být použito jen jednou za 30 sekund - vystřelí tři krátké rychlé dávky což je skvělé pro zbraně s velkým zpožděním (prodlevou), když jste opravdu potřebovali zabít všechno v místnosti. Když ale spustíte rapid fire , rozstřikujete kolem sebe šílené množství střel ale úplně náhodně. Rapid fire silně zvyšuje kadenci střelby ale snižuje se přesnost a stojí to hodně many. Taky zamkne marksmana na místě po dobu trvání dávky Rapid fire. Prý je to ale nejlepší způsob, jak se vypořádat s rychle se přibližující tlupou, protže ta sprška střel může minout jednoho ale proti tlupě je to účinné.

Granáty

Flux je popisuje takto:

Marksman má taky 4 skilly na granáty. Explozivní granát je první a je to skill na úrovni 1 a je bezvadný na začátek. Hážete granát, který dělá ohnivou škodu. Prodleva před dalším hodem je 5 sekund.

Další granát Toxic grenade je na úrovni 10. Vybuchne s jedovatým mrakem, který může otrávit více cílů.

Na úrovni 20 je Spectral Grenade, který nemá velkou škodu ale může "phasovat" cíle, a ty potom dělají o 50% škody méně a obdrží 200% normální škody. Engineer má taky Spectral Grenade, a je to jediný skill, který mají s marksmanem společný.

Na úrovni 30 je to Flashcrasher Grenade, který dělá fyziskou škodu, ne sice mnoho, ale má šanci omráčit cíl na dvě sekundy.

Hellgateguru takto:

Marksman má skill, který dělá plošnou škodu, jakýsi druh granátu. Grenade je skill, nikoli věc (zbraň). Typů granátů je asi víc a dělají různé druhy škody - různé skilly jako elektrická, ohnivá a fyzická. Ten skill na elektrický granát se jmenuje Shock and awe.

Jsou taky granáty, které se odrážejí okolo a pak bouchnou, nebo když zasáhnete potvoru přímo, explodují hned a pak dělají plošnou škodu. K boji nablízko se dají použít omračující granáty.

Jsou tam různé druhy sekundární škody. Pokaždé, když děláte škodu, máte šanci na vytvoření sekundárního účinku, který je založen na secondary effect rating zbraně. Obyčejné jako oheň - hoření (5% zdraví) nebo jiné jako jakýsi růžový efekt, který dělá dvojnásobnou škodu.

Granáty nejsou určeny ani tak na to, aby dělaly obrovskou škodu ale spíše na přenos těch sekundárních efektů. Bod investovaný do granátu nezvýší jeho škodu ale spíš šanci na ten sekundární účinek. Granáty mají prodlevu mezi jednotlivými hody ale nezpomalují zbraň (neovlivňují se s prodlevou zbraně)

V jedné ruce jsem měl granáty a v druhé zbraň a tím jsem řešil všechno, můžete hodit granát do ksichtu i potvoře,která se po vás sápe.

Další skilly

Napalm strike vyvolá plameny, které spadnou ze vzduchu na cílovou oblast. Potvory v ní jsou zraněny a je velká šance, že se vznítí. Je to magický skill, takže to můžete použít i v podzemí.

Dead eye je pasivní skill, který zvyšuje šanci na kritický zásah. Kritický zásah je v Hellgate:London velký bonus, ale skilly, které ho zlepšují, přidávají velmi malé procento za bod. U Death eye je to 2% na úrovni 1 a 3% na úrovni 2.

Multi beacon je jeden ze značkovacích skillů. Značkuje potvory v dosahu 4 metry pomocí infračerveného paprsku, a usnadňuje zásah. V podstatě snižuje na krátkou dobu defense (obranu) potvor, a tím zvyšuje vaši šanci, že proniknete jejich brněním.

Marksman má i léčivý skill Breath of Meditation, který regeneruje 15 životů/sekundu pokud se nehýbá v některém tactical stance.

marksman

Dojmy ze hry za marksmana - květen 2007

Přeloženo z hellgateguru.com

Ostřelování

bylo bezva, při použití toho skillu máte zvýšený dosah zbraně a asi i přesnost, ale zpomaluje vám to hodně kadenci. Ta sniperská puška střílela tak 2-3 krát za sekundu ale dělala velkou škodu na velkou vzdálenost s perfektní přesností dokonce i za pohybu. Ostřelování se hodí než se dostanete k tlupě, pár jich sundat zdálky ... Když nějakou potvoru odstřelíte, ostatní to zjistí a jdou po vás.

Přesnost ztrácíte, když běžíte nebo skáčete a přitom střílíte (u většiny zbraní) Myslím, že Accuracy jako statistika postavy u toho hraje roli.

Zbraně

Každá zbraň je jiná a hraje se s ní jinak. Měl jednu zbraň, která tvořila elektrický oblouk, který se spojil, když se dostal dost blízko ale čím déle to nechal na cíli, tím menší byla škoda. Pak tam byla další, která střílela dávky, a jiná, která po zásahu zažehla napalmové pole. Ale jsou tam i zbraně, které mají jako vlastnost, že mají odrážecí / průrazné střely.

Používal 2ruční zbraň, hlavně proto, že tam byla jen jedna slušná 1ruční pistole. Hodí se přehazování zbraní situačně. Můžete i zoomovat s jakoukoli zbraní

Mody se dají koupit nebo najít už od začátku. Padaly docela často a byly dobré - např 30% šance na kritický zásah.

Další postřehy

Power (mana) - granáty moc nestojí, stance a ostřelování ano

V 1st person je záměrný kříž. Dá se přepnout i do 3D.

Škoda se dá vylepšit přes Accuracy, stances. Srovnání s templářem - templář nemůže většinu střelných zbraní použít a nemá granáty.

Obrana - nejlepší obrana je útok. Ale každá postava má regenerující shield.

Pocit z marksmana

byl perfektně FPS, hra se značně měnila podle použitých zbraní , granáty a napalm byly na začátku dost silné. Je potřeba si zvyknout na různé dosahy zbraní.

Ilustrační screenshoty
marksman1 marksman2 marksman3
Kliknutím obrázky zvětšíte

Čtěte také:

Info o hře

Marksman