Tss, takový kecy. Radši popadněte do pracky krysu a začněte to vraždit.
 

Fungování hry

Jestliže jste někdy hráli Diablo, spousta věcí vám bude připadat známých. Jsou zde dynamicky se generující oblasti, věci a příšery (tzn, že nikdy nevíte, co získáte a na co narazíte a kde přesně, ačkoli jdete do stejné oblasti podruhé či potřetí). Je zde spousta odporných příšer, které je potřeba zničit pro záchranu světa. Existuje mnoho druhů zbraní a věcí, které budou lákat lovce pokladů, je zde příběh a možnost kooperativní hry v partě. Zbraně i dovednosti jsou navrženy pro solo hru i hru v paretě. jsou podporovány guildy a obchod.

hra1

Největším rozdílem oproti jiným RPG je patrně to, že hrajete i z vlastního pohledu (1st person). To umožňuje vytvořit lepší atmosféru hry, což bude zvlášť zajímavé v kombinaci s dynamickým generováním okolí. Nikdy nebudete vědět, co vás čeká za rohem. Budou se generovat i náhodné tajné oblasti se zvláštním obsahem. Kdykoli však můžete přepnout na pohled třetí osoby(3D)

Padání věcí, příšery, události a obtížnosti jsou dynamicky generovány podle velikosti skupiny, která vstoupí do zóny hry.

Vlastnosti věcí a zbraní jsou také generovány náhodně, podobně jako v Diablu. Některé mají jen základní vlastnosti, některé i modifikace či sloty.

Příběh a questy

Ačkoli je zde hodně zabíjení, příběh, vyžaduje, aby hráči dělali určité úkoly. Všechny ostatní mise jsou bonusy pro hráče, kteří hledají důvod, jak něco zabít, získat peníze nebo věci. Příběh je lineární, i když ne tolik jako v Diablo, protože je tam spousta odboček ale nikdo po vás nebude pořád chtít jen "přines mi něco" Questy (úkoly) jsou rozmístěny po celém městě.

Minigame

Pro zpestření hry můžete plnit i malé úkoly z minigame - to jsou úkoly, které se občas objeví na obrazovce a vyžadují třeba zabíjení určitým způsobem nebo určitý druh nepřátel a po splnění k vám spadnou věci. Nemají žádný vztah k příběhu.

Prostředí

Hellgate: London se skládá ze serie stanic spojených náhodnými dungeony. Hlavní příběh je stejný pro všechny hráče. Ale hlavní část hry, dobrodružství mezi stanicemi, bude unikátní pro každého hráče nebo skupinu. Stanice fungují jako "města" a jsou to i bezpečné oblasti. Města fungují stejně jako v Diablo - příběh, věci, uzdravování. Stanice jsou také spojeny s hlavními fázemi hry ale pohyb mezi nimi je možný. Bohužel to není dynamické prostředí, v kterém byste mohli dělat hodně věcí.

Je tam asi tak 50/50 vnitřních prostor a exteriérů - ulic, spousta tunelů, katakomb, kryty z 2.světové války, opuštěné trati a stoky. Jsou také různé oblasti na povrchu a kanály.

Mnoho realisticky provedených lokací jako Covent Garden, Leicester Square, Holborn, River Thames, Tubes, Moorgate, Piccadilly Circus, Camden Town, Tower Hill. Existují i specifická místa, která jsou vždy stejná, jako například British Museum, Westminster Abbey, Big Ben, Parliament, Piccadily Circus a monoho dalších. Ulice, kterými se k nim dostanete, se mohou náhodně měnit, ale tyhle body jsou vždy stejné.

Ve všech těch oblastech, které jsou náhodně generované, může být jakékékoli množství velkých otevřených prostranství i úzkých uliček.

Můžete si prohlédnout nějaké screenshoty ze hry v galerii

Fyzika hry

Při akci může dojít k několika fyzikálním interakcím, které vycházejí jedna z druhé. Např někoho praštím do tváře a on odpadne jako hadrová panenka - to je normální, ale co když chci, aby jeho tělo rozbilo sud a z toho sudy vyletěly stovky pomerančů, které zasáhnou pár potvor, které koulely z kopce kameny? Tady je speciální hardware užitečné. Používají fyziku na vytvoření těla, což je dneska standard a také explodující trosky jsou spojeny s fyzikou. Havok neřídí pohyb nepřátel, kteří jsou přitahování grapplerem ani nemá vztah k pohybům a kombům, které jsou spojeny se skilly. Havok se používá hlavně pro simulace smrti. Prostředí je většinou statické. Žádné náhodné věci nemohou být použity jako zbraně. Jen bedny a sudy a podobné manipulovatelné věci jsou ovládány fyzikou. Budovy nemůžete zničit. Ničit můžete jen objekty jako sudy, krabice a podobně, jinak obecně nic.

Jsou zde skriptované pohyby jako láva, kouř apod, ale prostředí se jinak dynamicky nemění. Jsou předdefinované efekty počasí - blesky, padající popel - ale nemají na hráče vliv. Bohužel není dynamické střídání dne a noci ani roční cykly počasí. Nejsou žádná vozidla. Žádné vodní prostředí, nepočítáme-li stoky.

Hra má detekci kolizí. Nemůžete projít skrz nepřátele ani překážky. Ale přes mrtvé se přejít dá.

Styl hraní

Hellgate je velmi rychlé. Kdybyste to měli srovnávat jako podobnost mezi Sacred - malé boje, dlouhé odpočinky, nebo diablo - konstatní boj mezi městy, blíží se to mnohem více k Diablo.

Hellgate je mnohem více RPG než diablo a jeho klony. Hra není interaktivní film a nejsou tu tisíce kontextových animací, které se spouštějí při akcích. Prostě útočíte různými způsoby na nepřátele a ti nádherně umírají, díky fyzice Havoku. A pak pokračujete.

V first person (pohled hráče) se nedá bojovat mečem. Můžete střílet i sekat z 3D pohledu. Boj je jako v RPG s trochu větší volností. Můžete sice uhýbat útokům nepřítele ale to není hlavní fokus hry. Můžete zamířit na hlavu ale nic vám to nepřinese, stačí jakýkoli zásah na tělo, s přibližným zaměřením. Hellgate nevyžaduje přesné míření a složité manévrování.

Existují různé rychlosti pohybu. Můžete skákat přes překážky. Můžete dělat strafe. Ale nemusíte, není to nic, co by vám příliš pomohlo, protože hra je RPG. Zásahu se můžete vyhnout tím, že uskočíte nebo zajdete za roh ale některé magické útoky vás mohou i tak zasáhnout.

Jsou různé obtížnosti - Nepřátelé budou tužší a vy slabší. Nebude mnohem víc nepřátel ale budou podstatně silnější.

Zvuk a text

Ve hře jedoprovodná hudba, která by měla být vázána na události. Jsou tam samozřejmě i zvuky jako výbuchy a skřeky. Hlasy jsou používány pro představení postavy, také během konverzace jako zvolání, je to jako ve většině amerikanizovaných RPG. V hellgate není přemíra textu. Hra se nevykecává tisícem slov o vašem novém náramku. Spíše se podobá Diablo než Neverwinter Nights.

Problém Motion sickness

Motion sickness (nevolnost z pohybu) může být problém a některé hry musely být zcela přepracovány, aby perspektiva nevyvolávala nevolnost. V Hellgate byste tím mohli trpět, když hrajete z pohledu hráče. V prvních fázích vývoje hry se to některým lidem stalo ale od té doby je to přepracováno, ale jestli s tím máte vážný problém, možná Hellgate nebude ta pravá hra pro vás. Ale v 3d pohledu můžete zoomovat tak daleko, že je nepravděpodobné, že tam by vás to potkalo.

Přečtěte si také

Poslední změna červen 2011

Info o hře

Obecně o hře