Je to jako jezdit na kole, zvládne to každý. Ale někteří si párkrát nabijou hubu ...
 

Dovednosti - skilly

Dovednosti či skilly potřebuje postava, aby v dalších, obtížnějších fázích hry přežila. Na začátku stačí vzít do ruky zbraň a kosit všechno, co vidíte. Jenže jak budete postupovat dále, příšery budou odolnější a nebezpečnější, a budete muset získat nějaké dovednosti, které vám umožní zlepšit obranu, zvýšit škodu, kterou působíte, a nějak se vypořádat s davem příšer.

Většina skillů přidává bonusy k útoku zblízka, zvláštní druhy útoků, bonusy k rychlosti, bonusy k aurám, a spoustu jiných magických bonusů, třeba vyvolávání pekelných příšerek u kabalistů.

Jak získat skill

Při zabíjení příšer získáváte zkušenosti a při určitém množství zkušeností postoupí postava na další úroveň - level (nikoli společenskou ale zabijáckou). V Hellgate:London je 50 úrovní a za každou dostante bod, který můžete přidělit do skillu. v Hellgate Global bude asi 55 úrovní (levelů). V Hellgate Global můžete získat dalších 5 bodů do skillů splněním questů, a ještě dalších 5 buď najít nebo koupit v obchodě.

Chcete-li přidělit bod do skillu, stiskněte klávesu "K", která otevře obrazovku skillů. V HGG jsou skilly jsou rozděleny do tří záložek podle druhu.

Skilly jsou rozmístěny v menu s částečným větvením stromu. Struktury se mění podle třídy. Menu se čte shora dolů, skilly nahoře mají požadavek na level postavy 1 a jak jdete dolů, tak se to zvyšuje na 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35. Skilly spojené linkou jsou závislé, musíte dát 1 až tři body do předchozího skillu v menu, než můžete použít ty, co jsou níže. Je tam pár větví ale většinou jsou to přímé linie. U některých skillů jsou synergie - tzn, že si vzájemně dávají bonusy, pokud jste do nich investovali body.

Většina skillů v hgl má maximum na 10 bodech. Některé dovolí jen 3-4 body.

Mnoho skillů, zvláště pro vyšší levly, vám dovolí dát další bod až za druhou nebo další úroveň postavy. Takže můžete na levlu 30 dostat skill pro 30 ale nebudete tam moct dát další bod dokud vy nebudete na levlu 33, a další až na levlu 36, atd. Protže je max level 50 a po levlu 30 se očekává velmi pomalý postup , znamená to, že budete čekat dlouho na podstatný nárůst skillů na vyšších levlech a nebudete moct používat jeden super skill, protože nemůžete do jednoho skillu dát víc než 8 bodů bez ohledu na to, na jakém jste levlu nebo co máte za výbavu.

Musíte pořád používat různé skilly. Například Evoker má elementální skill, který je velmi dobrý na malou vzdálenost, jiný na střední vzdálenost a další, který je nejúčinnější na velkou dálku. Ten nablízko je bez užitku na větší vzdálenost a ten dálkový si nablízko ani neškrtne. Takhle je to s většinou postav ve hře a nemůžete hrát líně jen s jedním skillem na všechno.

Víc bodů ve skillech nemusí zvyšovat škodu ale může udělat různé věci jako zvýšit dosah, kadenci, zkrátit dobu vychládání zbraně, nebo vylepšit šance na nějaké efekty. Škoda ze skillu ale může zvyšovat podle vaší úrovně, typicky u granátů.

Příklad: Škoda většiny skillů Evokera (černokněžníka) je určena pomocí Focus device, které má na ruce. Když dáte do skillu víc bodů, nezvýší se škoda, ale trvání útočných kouzel nebo rychlost kouzlení nebo se sníží prodleva. Škodu zvýšíte tím, že najdete lepší focus device nebo zvýšením některých svých statistik.

Univerzální skilly

Kromě specifických skillů pro postavu existují ještě tzv univerzální skilly (dole v obrazovce skillů), které mají všechny postavy společné - střelba oběma zbraněmi najednou, střelba na pravé, levé tlačítka, návratový teleport a sprint

Ovládací klávesy a skilly

Postava nebude moci mít aktivních více jak 10 skillů, ale většinou jich ja tak 5.

Skilly přiřazujete na funkční klávesy tažením ikonky skillu dolů, na Action bar neboli aktivní lištu.

Můžete je také přiřadit přímo na pravé nebo levé tlačítko myši (tažením do bočních kruhů).

Protože můžete mít tři sady zbraní, které se v boji dají přepínat, můžete si na každou sadu zbraní přiřadit na tlačítka myši jiné skilly. dokonce je možné na jedno tlačítko přiřadit souběžný výstřel oběma zbraněmi a na druhé tlačítko něco jiného, třeba vyvolání kouzla

Je také možné použít kontextové - situační obvládání skillů pomocí klávesy Shift, na které si přiřadíte skilly, které chcete mít v nabídce.

Přečtěte si také

Poslední změna: červen 2011

Info o hře

Postavy - základy